Rabu, 28 Oktober 2015

Batam Tour Package

Kepada anda yang berminat ke Batam, berikut pakej yang ditawarkan oleh PT. Webe Tour dan Travel yang saya terima melalui Bapak Winner R.M sewaktu saya bertemu beliau di Terminal Batam Centre, pada bulan Ogos 2014.

Day 1 Tiba di Pelabuhan Batam (Batam Centre)
Tamu dijemput di Terminal Pelabuhan Batam Centre dan dihantar ke hotel.

Saran: Untuk anda yang baru berhajat ke sana, saya syorkan anda menginap di Hotel Amaris Nagoya Hill. Hotel ini betul-betul berada di samping Nagoya Hill Mall, pusat belanja harian, elektronik, kuliner, pakaian dll yang berada dalam satu bumbung mall. Anda tinggal berjalan dalam beberapa langkah untuk ke Nagoya Mall. Menginap semalam cuma Rp420,000. Bisa ditempah secara online lewat agoda.com, booking.com atau trivago atau layari www.amarishotel.com/batam

Rekomendasi: Lokasi hotel aman, dekat dengan pusat belanja, pusat makan dan bisa berjalan kaki untuk solat di Masjid Jabal Arafah, sebuah masjid yang lumayan cantik, moden dan besar terletak di atas sebuah bukit. Tentunya bisa hemat belanja taksi kerana tidak perlu berpergian jauh kecuali jika anda berhajat ke pusat makanan laut.

Day 2 Batam City Tour
Setelah sarapan di hotel, tamu dibawa menuju "Welcome to Batam" signage untuk berfoto. Kemudian dilanjutkan menuju kawasan industri Muka Kuning, seterusnya ke Barelang Bridge, Dragon Fruit Plantation, Vietnam Camp dan Melur Traditional Beach.

Sore hari Nagoya Shopping dan drop ke hotel. Jika menginap di Amaris Hotel, bisa langsung drop ke hotel dan sekalian berbelanja di Nagoya.

Day 3 Free Program

Day 4 Kembali ke kota asal
Tamu dijemput di hotel dan dihantar ke pelabuhan. Tour selesai

Untuk harga pakej ini, sila dapatkan informasi daripada:

P.T Webe Tour & Travel
Serve with Heart
Ruko Mega Legenda Blok A3 No. 19
Batam Center - Indonesia
emel: webe_enterprise@yahoo.com
Tel/Fax: +62 7783305077

Atau anda juga bisa menghubungi agen tour lain atas nama Endang lewat Whatsapp. Nombor beliau: +62 82173573562. Beliau saya temui semasa di Pelataran Masjid Engku Putri, Batam Centre ketika membawa turis dari Pulau Jawa yang visit ke Batam. Anda bisa berdiskusi tour pakej dan harga dengan beliau. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

COVID-19 - Dunia Ini Rapuh dan Tidak Berdaya, Pelajaran Buat Kita

Tidak siapa menduga COVID-19 yang bermula di Wuhan, China merebak ke seluruh dunia. Masyarakat dibuat terpinga-pinga dan panik. Kita dibias...