Isnin, 13 Januari 2014

Pantaskah Syurga Untukku

Mengapa pintu berat
Jalankan segala perintah-Mu
Begitu banyak rintangan
Tuk mengarahkan wajah
Bersujud kepada-Mu

Indahnya dunia ini
Membuat orang terlena
Bekerja terus bekerja
Tak kenal waktu dan tak kenal lelah

Gema azan Subuh, aku terlelap tidur
Gema azan Zuhur, aku sibuk bekerja
Gema azan Asyar, aku geluti dunia
Tuhan, pantaskah syurga untukku

Gema azan Subuh, aku terlelap tidur
Gema azan Zuhur, aku sibuk bekerja
Gema azan Asyar, aku geluti dunia
Tuhan, pantaskah syurga untukku

Gema azan Maghrib, aku diperjalanan
Gema azan Isyak, lelah tubuhku Tuhan
Tak pernah lagi kubaca firman-Mu
Tuhan, tolonglah hambamu..
Tuhan

Sumber: http://www.youtube.com/watch?v=TyV8WaSATVU




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

COVID-19 - Dunia Ini Rapuh dan Tidak Berdaya, Pelajaran Buat Kita

Tidak siapa menduga COVID-19 yang bermula di Wuhan, China merebak ke seluruh dunia. Masyarakat dibuat terpinga-pinga dan panik. Kita dibias...