Isnin, 28 April 2014

Beriyani Kambing Riverside PWTC, KL

Hari Selasa, 22 April 2014 sebaik selesai Mesyuarat ASEAN Book Publiser Association (ABPA), panitia tuan rumah menjamu makan tengah hari kepada para delegasi mesyuarat di Riverside Cafe, Putra World Trade Centre. Kali ini delegasi disajikan dengan sajian beriyani. Di meja sudah ada tiga porsi nasi beriyani mengikut jumlah tempat duduk. Selain beriyani, pilihan lauk disediakan ayam rendang dan rendang kambing. Hidangan daging kambing sesuatu yang menarik dan istimewa pada pandangan mata meskipun semua kita tahu bahawa kambing dan beriyani macam isi dengan kuku. Yang dikatakan istimewa kerana rendang daging kambing dimasak bersama struktur tulangnya iaitu di bahagian lamb shank yang tulangnya sedikit tersembul keluar dengan dagingnya yang padat dan lembut mengelilingi tulang berkenaan. Menggugah selera tentu. Nasi beriyaninya pula dibubuh sedikit acar buah kering yang masam manis yang memang menggugah selera apabila dicicipi bersama rendang dan nasi.
seporsi beriyani
Lamb shank yang ummphh
Memang power dan superb nasi beriyani lamb shank di Riverside Cafe PWTC, bahkan rendang ayamnya juga tak kurang hebat. Jangan cakap la tentang nasi beriyaninya yang lembut dan berperisa itu. Sedap mak nyus!!! Nanti akan ke sana lagi kerana bila dah lama tak kena penangan beriyani power d Riverside PWTC, tentu ada yang kurang dalam hidup..hehe. Kepada anda semua..cubalah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

COVID-19 - Dunia Ini Rapuh dan Tidak Berdaya, Pelajaran Buat Kita

Tidak siapa menduga COVID-19 yang bermula di Wuhan, China merebak ke seluruh dunia. Masyarakat dibuat terpinga-pinga dan panik. Kita dibias...