Isnin, 28 April 2014

sentuhan busking

Industri kreatif khususnya hiburan jalanan di Kuala Lumpur berkembang baik. Anak muda belia nampaknya bebas membuat karya mereka. Mereka menamakan aktiviti muzik jalanan itu sebagai "busking". Laluan strategik dan di mall membeli belah menjadi pot anak-anak muda ini berkarya baik lelaki mahupun perempuan. Suara mereka bagus dan sesekali serak-serak basah. Maka berhimpunlah masyarakat dan turis kota daripada mancanegara melihat dan mendengar karya mereka. Lagu yang dibawa campuran lama dan baharu yang masih evergreen. Sesekali mereka membawa lagu-lagu Arab dan Spaniard. Wow! Sebenarnya menguasai satu dua lagu asing baik untuk memancing minat masyarakat khususnya turis daripada negara yang berkenaan duduk melotot mendengar dan menyaksikan mereka bernyanyi. Yang perempuan remaja tidak kurang hebat. Selain boleh bermain alat muzik, mereka juga boleh bernyanyi.
Busking
Kisah anak muda belia tak kira lelaki dan perempuan ini merupakan satu potret kota sebesar Kuala Lumpur yang menceritakan daya juang anak muda mencari rezeki berdasarkan passion dan ghairah hidup mereka. Apa yang mereka lakukan turut mengghairahkan atmosfera kota metropolis yang seharusnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

COVID-19 - Dunia Ini Rapuh dan Tidak Berdaya, Pelajaran Buat Kita

Tidak siapa menduga COVID-19 yang bermula di Wuhan, China merebak ke seluruh dunia. Masyarakat dibuat terpinga-pinga dan panik. Kita dibias...