Isnin, 23 Jun 2014

Rekomendasi untuk Hotel Santika, TMII Jakarta Timur

Tanggal 01 - 08 Jun 2014, aku bersama ibu pimpinan dan beberapa orang delegasi negeri tercinta kami menghadiri perhelatan akhbar Rangkaian Acara Persidangan Mabbim Ke-53 di Hotel Santika, Taman Mini Indonesia Indah di Jakarta Timur. 

Hotel Santika TMII

Tanpa mengurangi rasa bias dengan hotel-hotel lain yang pernah aku inap khususnya di kota Jakarta, lokasi Hotel Santika TMII terkesan jauh sedikit dari jantung kota yang tenar dengan kesibukannya yang luar biasa. Namun lokasi yang sedikit jauh itu tidak mengurangi rasa sukacita saya terhadap hotel ini kerana persekitarannya ramah dan friendly kerana keperluan asasi anda khususnya bab memanjakan perut ada di persekitaran Hotel Santika TMII antaranya sebut sahaja Pizza Hut, A & W,

Tengah makan Pizza Hut dekat Santika TMII, Baim Wong
datang di tengah jeda shooting sinetron "Catatan Hati Seorang Isteri" untuk tayangan Ramadhan

Breadtalk, Kedai Serbanika 24 Jam, Bakso Lapangan Tembak yang popular dan pusat hiburan karaoke yang diusahakan oleh Charly Van Houten, mantan musisi ST12. Untuk lapangan kebugaran khususnya bagi mereka yang gemar berjogging di pagi hari, anda cukup menapak keluar ke depan hotel untuk berlari pusing keliling di jalan masuk TMII. TMII satu lagi produk wisata yang perlu anda jelajahi untuk melihat secara dekat peta kesenian dan kebudayaan Indonesia dalam satu kawasan.

antara objek wisata di hadapan Hotel Santika TMII


Menyentuh tentang Hotel Santika TMII, karyawan hotel ini sangat ramah terutama Dwi Rahayu, Assitant Sales Manager yang ramah dan friendly menyapa dan bertanya tentang tingkat keselesaan dan sajian semasa sarapan, makan tengah hari dan malam di hotel ini. Dari segi keselesaan, alhamdulillah kamar yang duduki iaitu kamar 329 terletak di lantai 3, amat luas untuk bergerak dan meletakkan barang. Di kamar juga disediakan dua sofa satu di hujung katil dan yang satu lagi di sisi tingkap. Sofa yang lembut ini sesuai untuk memanjakan diri setelah selesai rapat (mesyuarat). Disediakan juga meja membaca atau untuk menulis. Peralatan lain antaranya ialah LCD TV dll yang sesuai dengan standard hotel. Kamar mandi untuk shower diberi dinding cermin, ada bathtub dan dua sink kembar untuk digunakan. Cukup luas dan kurang becak kerana tilenya menyerap air (hmm..jangan pula anda cuba-cuba membanjirinya dengan intensiti air yang banyak) Yang menyulit kami tentunya sterika yang perlu dipinjam awal dan tempoh masa yang diberikan selama 1 atau 2 jam sahaja.

Dari segi kuliner atau sajian yang disediakan, aku mengatakan superb kerana inilah rasa kuliner yang dekat dengan lidah dan budaya kita. Beragam sajian disediakan, enak dan ditukar mengikut suasana kedaerahan yang ada. Ada jamu bro...buat mengubat rasa pegal-pegal.

Kawasan parkir di hadapan hotel ini mencukupi dan memudahkan anda bertemu dengan driver yang setia menunggu. Jika anda menginginkan teksi untuk ke kota, di hadapan bangunan hotel berjajaran taksi bluebird sedia melayani hajat anda sama ada ke Thamrin City, Blok M Square, Pasar Bening (tempat menjual batu dan permata), dan Mall Tamin (sekitar 8 minit dari hotel menggunakan kereta serta tertakluk kepada keadaan jalan yang lancar dan tidak macet). Hotel ini berdekatan dengan masjid yang boleh dilewati dalam masa tiga minit untuk mengerjakan solat Jumaat. Hotel ini sesuai untuk industri MICE (meeting, innovative, convention dan exhibition), perhelatan nikah dan kahwin dan untuk mereka yang datang bersama keluarga. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

COVID-19 - Dunia Ini Rapuh dan Tidak Berdaya, Pelajaran Buat Kita

Tidak siapa menduga COVID-19 yang bermula di Wuhan, China merebak ke seluruh dunia. Masyarakat dibuat terpinga-pinga dan panik. Kita dibias...